Upravljanje promjenama i poboljšanjima |
Poboljšavanja su među najvažnijim aktivnostima organizacije koja želi postići ili zadržati konkurentsku prednost i zadovoljstvo kupaca.
Poboljšanja su potrebna jer:
- rezultati većine procesa pokazuju sklonost slabljenju tijekom vremena ako se ne ulažu napori u njihovo poboljšanje
- izostajanjem poboljšavanja organizacija ne stagnira, nego postaje lošija, jer se konkurencija poboljšava
- kupci postaju sve zahtjevniji, a neispunjenje zahtijeva znači gubitak kupaca.
Zbog toga nije primjereno postavljati pitanje da li poboljšavati, nego kako, koliko i koliko često poboljšavati. Poboljšavanja možemo podijeliti u dvije osnovne skupine, na ona koja osiguravaju postupna i neprestana poboljšavanja i na ona koja osiguravaju skokovita poboljšanja.
Kako bi poboljšanja bila uspješna potrebno ih je promatrati kao proces i provoditi sustavno, koristeći alate kvalitete za:
- razumijevanje problema i postojećeg stanja,
- analizu uzroka problema i identifikaciju temeljnih uzroka,
- generiranje ideja i odabiranje rješenja,
- provođenje i validiranje poboljšanja i
- standardiziranje rješenja.
Qualitas podržava sljedeće metodologije poboljšavanja:
|