Naslovnica arrow Novosti arrow Predstavljeno istraživanje o operativnoj izvrsnosti
Predstavljeno istraživanje o operativnoj izvrsnosti
Thursday, 19 May 2016

Istraživanje o operativnoj izvrsnosti - HR 500 NAJ 2015 - naslovnica

Qualitas, kao jedna od vodećih hrvatskih savjetodavnih kuća za poboljšavanje poslovnih procesa, prezentirao je na novinskoj konferenciji rezultate Istraživanja o operativnoj izvrsnosti u najvećim hrvatskim poduzećima.

Istraživanjem su ispitana postignuća, trendovi, planovi, metodologije i rješenja u području poboljšavanja i optimizacije poslovnih procesa na hrvatskome tržištu, ujedno uspoređujući ih sa svjetskim trendovima i prepoznajući mogućnosti rasta i napredovanja promatranog sektora.

Dobivene rezultate, kao i položaj hrvatskih poduzeća na globalnoj sceni, predstavio je Damir Keller, izvršni direktor Qualitasa.

Ciljana skupina istraživanja bila su hrvatska poduzeća s više od 100 zaposlenika i više od 100 milijuna kuna prihoda u 2014. godini.

Uspoređujući sa svjetskim trendovima, hrvatska poduzeća znatno zaostaju u načinu poboljšanja svojih operativnih sposobnosti, odnosno pokazuju one trendove koji su u poduzećima iz Zapadnog svijeta postojali krajem prošlog stoljeća, oslanjajući se na ISO norme. S druge strane, uspješna poduzeća iz Zapadnog svijeta, gotovo bez iznimke, koriste napredne metodologije kao što su Lean i Six Sigma, kojima postižu značajna poboljšavanja učinkovitosti i djelotvornosti procesa.

Također, istraživanje pokazuje proturječje između doživljaja učinkovitosti projekata poboljšanja poslovnih procesa i poslovnih rezultata hrvatskih poduzeća. Većina svjetskih poduzeća je znatno kritičnija po pitanju uspješnosti vlastitih programa poboljšanja procesa. 
Usprkos ovakvim rezultatima istraživanja, ohrabruje podatak kako gotovo 50% ispitanih poduzeća u bliskoj budućnosti planira početi primjenjivati napredne metodologije za poboljšavanje procesa kao što su Lean i Six Sigma, čime će se izvjesnije i znatno brže ostvariti ciljevi kao što su smanjenja troškova i vremena te poboljšanje kvalitete proizvoda ili usluga i  zadovoljstva kupaca, zaključuje Keller.

Opširnije…