Naslovnica arrow Novosti arrow EFQM model izvrsnosti u Parkovima d.d.
EFQM model izvrsnosti u Parkovima d.d.
Monday, 04 January 2010

Parkovi d.d. iz Varaždina odabrao je prestižni EFQM-ov model izvrsnosti kako bi na sustavan način motivirao i postigao značajna poboljšanja u vlastitom poslovanju. Planiraju u devet mjeseci uz savjetodavnu podršku Qualitasa postići razinu Predan izvrsnosti. U Hrvatskoj je to uspjelo samo dvjema organizacijama.

EFQM je neprofitna organizacija, utemeljena 1988. g. od strane vodećih europskih poslovnih subjekata, s misijom da bude pokretačka snaga za održivu izvrsnost u Europi i s vizijom o svijetu u kojem se europske organizacije ističu.

EFQM-ov model izvrsnosti temelji se na devet kriterija prikazanih na prikazanoj slici. Model prepoznaje postojanje mnogih pristupa za postizanje održive izvrsnosti u svim aspektima izvedbe i  učinka. Temelji se na pretpostavkama da se izvrsnost, iskazana kroz rezultate u vezi s poslovanjem, kupcima, zaposlenicima i zajednicom, postiže kroz vodstvo upravljano politikom i strategijom, koju omogućuju ljudi, partnerstva, resursi i procesi.

EFQM model izvrsnosti

Model se temelji na sljedećim temeljnim konceptima:

  • orijentiranost na rezultate
  • usmjerenost na kupca
  • vodstvo i postojanost misije
  • upravljanje preko procesa i na temelju činjenica
  • razvoj i uključenost zaposlenika
  • neprestano učenje, poboljšavanje i inoviranje
  • razvoj partnerskih odnosa
  • korporativna društvena odgovornost.

EFQM-ov model izvrsnosti je visoko strukturiran i na činjenicama utemeljen pristup koji omogućuje organizacijama ostvarivanje koristi u širokom rasponu, uključujući:

  • obrazovanje zaposlenika o temeljnim konceptima i okvirima za upravljanje i poboljšavanje organizacije
  • utvrđivanje postojećeg položaja organizacije u odnosu na najbolju praksu te prepoznavanje vlastitih snaga i slabosti
  • utvrđivanje poslovnih prioriteta
  • prepoznavanje područja za poboljšanje
  • planiranje, sustavno provođenje i nadziranje projekata poboljšanja te njihovo integriranje u redovite postupke
  • mogućnost usporedbe s drugim organizacijama, slične ili različite vrste, koristeći skup kriterija opće prihvaćenih širom Europe te mogućnost razmjene najbolje prakse.

EFQM je uspostavio tri razine izvrsnosti:

  • Europsko priznanje za kvalitetu (European Quality Award)
  • Prepoznat po izvrsnosti (Recognised for Excellence)
  • Predan izvrsnosti (Committed to Excellence).